Strategisch Communicatieadviseur

‘…Het voortouw nemen in communicatie: strategisch, tactisch en operationeel…’
‘…Het voortouw nemen in communicatie: strategisch, tactisch en operationeel…’
- Salaris:
- €4048-€5602 bruto per maand
- Opleidingsniveau:
- HBO
- Standplaats:
- Kantoor Roermond
- Reageren voor:
- 31 december 2023
Heeft deze vacature iets bij je losgemaakt?
Ons team
Het team communicatie maakt onderdeel uit van de afdeling Service en Informatievoorziening die onder de sector Bedrijfsondersteuning valt. Wij zijn een hecht en dynamisch team dat ervoor zorgt dat communicatie zowel intern als extern binnen WBL soepel verloopt. Het team bestaat uit 1 Strategisch Communicatieadviseur (deze vacature), 2 Communicatie adviseurs, 1 Contentbeheerder en 1 Medewerker excursies & events. Communicatie heeft diverse taakgebieden en verantwoordelijkheden, zoals: crisiscommunicatie, employer branding, interne en externe publicaties, huisstijlbewaking, redactie van het intranet en de website, bedrijfsblad, sociale media content/strategie en het organiseren van rondleidingen, evenementen (open dagen), maar ook contacten met bureaus. Steeds zijn we op zoek naar fris talent.
Wat ga je doen?
Als strategisch communicatieadviseur ben je verantwoordelijk voor de vertaling van de organisatiestrategie naar een communicatiestrategie. Hiervoor gebruik je het sector- en afdelingsjaarplan als inspiratie. Binnen het team communicatie vertaal je deze strategie naar tactisch en operationeel niveau. Je bent verantwoordelijk voor een goede uitrol van de communicatiestrategie binnen de organisatie. Je bent het eerste aanspreekpunt voor het team en voor de afdelingsmanager Service en Informatievoorziening. Op basis van onze nieuwe merkpositionering coördineer en organiseer je samen met de collega communicatie adviseurs alle communicatieactiviteiten en voer je door middel van een integrale aanpak regie op onze samenwerkingspartners. Vanuit een brede visie op interne en externe communicatie adviseer je het bestuur, de directie en het management gevraagd én ongevraagd over de toepassing van communicatiestrategieën en het inzetten van de juiste middelen. Daarbij heb je altijd de strategie en het imago van WBL en haar stakeholders voor ogen. Waar nodig stel je communicatieplannen op en stem je deze af binnen onze organisatie en met collega’s van Waterschap Limburg, ons moederbedrijf. Je analyseert continu ontwikkelingen, trends en verwachtingen en vertaalt deze door binnen de eigen organisatie. Verder vertegenwoordig je Waterschapsbedrijf Limburg en ben je niet bang om zelf de handen uit de mouwen te steken in externe overleggen op het gebied van communicatie.
Wat maakt jou succesvol?
Je bent een ervaren communicatieadviseur met een afgeronde HBO+/ WO-opleiding richting communicatie. Je hebt inzicht in het functioneren van het openbaar bestuur en je beschikt over een grote mate van politieke sensitiviteit. Je bent een creatieve netwerker en een stevige adviseur met lef, die makkelijk schakelt tussen strategisch, tactisch en operationeel werk- en denkniveau. Als teamspeler heb je oog voor gezamenlijke doelen en belangen van WBL en al zijn stakeholders. Je toont leiderschap en denkt vooral in oplossingen en alternatieven die onze organisatie en ons positionering versterken op de langere duur. Je bent flexibel en zelfkritisch. Je straalt passie en plezier uit en weet mensen te inspireren.
Wie zijn wij?
Water, samen halen we er meer uit!
Waterschapsbedrijf Limburg produceert gezuiverd water en zet zuiveringsslib om in waardevolle grondstoffen en energie. Het afvalwater is afkomstig van 500.000 Limburgse huishoudens en 30.000 bedrijven die zijn aangesloten op het rioolstelsel en wordt getransporteerd naar een van onze 17 rioolwaterzuiveringsinstallaties, waar het wordt gezuiverd en teruggegeven aan de natuur. Het zuiveringsslib wordt hergebruikt als brandstof voor dit proces. Zo krijgen gezuiverd water én zuiveringsslib weer een nieuwe bestemming en wordt de natuurlijke kringloop gesloten.
Samen staan we voor de uitdagende opdracht om de bedrijfsvoering te innoveren en te verduurzamen. Procesgericht werken is hierbij het centrale uitgangspunt. Daarbij ligt de kracht in het denken vanuit de samenhang van de werkzaamheden en processen. Vanuit het groeiperspectief “Waterkracht” werken we aan een organisatie-ontwikkelingstraject met de volgende doelstellingen:
- Het versterken van de executiekracht;
- Het versterken van de strategie-en innovatiekracht;
- Het versterken van de samenwerking in de waterketen;
- Een meer toekomstbestendige organisatie, flexibel en wendbaar.
- Dat doen we samen met circa 250 betrokken collega’s, want de waarde zit in mensen.
Onze kernwaarden zijn samenwerken, verbinden, innoveren en continu verbeteren Het eindresultaat: duurzame winst voor mens en milieu.
Wat wij jou bieden
Afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring bieden wij een salaris van maximaal € 5602,- bruto per maand exclusief IKB (salarisschaal 11, conform CAO werken voor waterschappen) op fulltime basis.
Daarnaast ontvang je een Individueel Keuze Budget van 21% van jouw salaris (incl. vakantiegeld) en beschik je een Persoonsgebonden Basis Budget van €6.000,- (per 5 jaar) voor vitaliteits-, opleidings- en doorgroeimogelijkheden.
Waterschapsbedrijf Limburg heeft verder uitstekende (secundaire) arbeidsvoorwaarden, flexibele werktijden en goede thuiswerkfaciliteiten. Jouw werklocatie is ons hoofdkantoor in Roermond.
Meer weten?
De gesprekken zullen fysiek plaatsvinden. Een assessment maakt eventueel onderdeel uit van de selectieprocedure.
Voor meer informatie over de inhoud van deze functie kun je contact opnemen met Peter van Bakel, Manager Afdeling Service & Informatievoorziening a.i. via tel. 06-30876023.
Voor meer informatie over het proces van deze vacature kun je contact opnemen met Philip Urlings, HR Business Partner via tel. 06-57940680.