Medewerker Financiële administratie

Medewerker Financiële administratie

Bepaalde tijd voor de duur van 1 jaar, mogelijke verlenging tot 2 jaar
24 uur per week 


‘Een échte administratieve allrounder
binnen finance!’



DIT DOE JIJ 

Je komt ons team tijdelijk versterken en verrijken met jouw kennis op het gebied van financiële administratie voor een proces- en toekomstgerichte overheidsorganisatie. Je deinst er niet voor terug om mee te denken in efficiënte procesinrichting en -verbetering, waardoor financiële stromen binnen en buiten onze organisatie vlekkeloos verlopen.

Samen met onze Financial Controller en collega’s van de financiële administratie sta je aan de lat om onze interne klanten te voorzien van het nodige (digitaal) financieel inzicht. Ook voer je financieel administratieve werkzaamheden en controles uit. Jouw klanten en aanspreekpunten zijn divers en gaan van managers, medewerkers, crediteuren tot debiteuren. Kalm, accuraat en vanuit jouw professionaliteit en expertise begeleid je waar nodig en maak je gebruikers ook wegwijs in ons financieel systeem Coda/Unit4 financials. Dagelijks neem je deel aan de dagstart met het team en draag je jouw steentje bij aan het bewaken en verwerken van de financiële workload. Je bent de back-up van onze Financial Controller bij het aanmaken van bijvoorbeeld betaalbadges en accorderen van (nieuwe) crediteuren. Je denkt proactief mee bij het optimaliseren van onze financiële processen en wanneer een proces spaak loopt.

Je stelt op aanvraag orders en facturen op, voert periodieke memoriaalboekingen uit, ondersteunt bij periodieke analyse van balansposten en het bijhouden van diverse financiële overzichten. Je pakt je rol bij accountantscontroles en audits en steekt met plezier je handen uit de mouwen om vanuit gegevens over de exploitatie, projecten, investeringen en de staat van activa jouw bijdrage te leveren aan een goedgekeurde jaarrekening. 


DIT BEN JIJ

Je houdt je hoofd koel bij de diversiteit aan werkzaamheden binnen deze functie en schroomt niet om een kritische blik te werpen op onze financiële processen. Je werkt graag samen met je directe collega’s en de collega's van andere disciplines. Je weet raad met het scheppen en houden van orde binnen onze financiële administratie en werkt accuraat. Je deelt jouw kennis en kunde wanneer de situatie daarom vraagt en toont flexibiliteit wanneer dit het proces en organisatiedoel ten goede komt. Ontwikkelingen op het gebied van digitalisering en robotisering schrikken je niet af, maar dagen je uit de stap vooruit te maken met onze organisatie. 


DIT ZIJN WIJ

Water, samen halen we er meer uit!

Waterschapsbedrijf Limburg zorgt voor de realisatie van de transport- en zuiveringstaak van afvalwater. Schoon water is niet vanzelfsprekend. Iedereen gebruikt dagelijks zo'n 130 liter water. Om te drinken, te douchen, het toilet door te spoelen, voor de afwas en de wasmachine. Ook bedrijven gebruiken en vervuilen water. Al dat water verdwijnt vervolgens in het riool. Waterschapsbedrijf Limburg (WBL) transporteert het afvalwater van 500.000 Limburgse huishoudens en 30.000 bedrijven naar haar 17 rioolzuiveringsinstallaties. Na zuivering met de meest innovatieve en duurzame technieken geven we jaarlijks ca. 150 miljoen m3 water als schoon water terug aan beken en rivieren. Het restproduct –ca. 100.000 ton zuiveringsslib– wordt gedroogd en hergebruikt als brandstof. Zo krijgen gezuiverd water én zuiveringsslib weer een nieuwe bestemming en wordt de natuurlijke kringloop gesloten. Waterschapsbedrijf Limburg staat voor de uitdagende opdracht om de bedrijfsvoering te innoveren en te verduurzamen. Binnen de organisatie is procesgericht werken het centrale uitgangspunt. Daarbij ligt de kracht in het denken vanuit de samenhang van de werkzaamheden en processen. Vanuit het groeiperspectief “Waterkracht” werkt Waterschapsbedrijf Limburg aan een organisatie-ontwikkelingstraject met de volgende doelstellingen: 

  • Het versterken van de executiekracht;
  • Het versterken van de strategie-en innovatiekracht;
  • Het versterken van de samenwerking in de waterketen;
  • Een meer toekomstbestendige organisatie, flexibel en wendbaar.

Dat doen we samen met circa 250 betrokken collega’s, want de waarde zit in mensen. 

Onze kernwaarden zijn samenwerken, verbinden, innoveren en continu verbeteren Het eindresultaat: duurzame winst voor mens en milieu. 

Als medewerker financiële administratie maak je deel uit van de afdeling Advies & Control in de sector Bedrijfsondersteuning. Wij werken vanuit de visie van customer intimacy. We leveren toegevoegde waarde door te onderzoeken, te ontzorgen en te overtreffen. Binnen Advies & Control kennen we naast Finance & control de disciplines, HR, Inkoop, Veiligheid & crisisbeheersing, Juridische ondersteuning en Procesbeheersing.  


DIT BIEDEN WIJ

‘Werken én blijven leren’

Afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring bieden wij een salaris van maximaal € 3.560,-- bruto per maand exclusief 21% Individueel Keuze Budget (salarisschaal 8, conform cao) op fulltime basis (36 uur). Waterschapsbedrijf Limburg heeft verder uitstekende (secundaire) arbeidsvoorwaarden, flexibele werktijden, goede thuiswerkfaciliteiten en uitgebreide opleidingsmogelijkheden. Jouw werklocatie is ons hoofdkantoor in Roermond.


SOLLICITEREN

Jouw sollicitatie voorzien van een CV ontvangen wij graag uiterlijk donderdag 14 oktober 2021 per mail via sollicitatie@wbl.nl. Geef in je motivatie aan waarom je voldoet aan het door ons gewenste profiel en je deze rol binnen onze organisatie zeker ziet zitten.

Concrete informatie over wanneer de sollicitatiegesprekken plaatsvinden én of dit fysiek of digitaal doorgang zal vinden volgt spoedig na ontvangst van jouw sollicitatie.


MEER INFORMATIE

Voor meer informatie over het proces van deze functie kun je contact opnemen met Senior HR adviseur, Geerte Deenen, via tel. 06 83 80 69 64.

Voor meer informatie over de inhoud van deze functie kun je contact opnemen met Afdelingsmanager Advies & Control, Désirée van IJzendoorn, via tel. 06 83 16 92 12.